joi, 19 martie 2015


SCOPUL PRINCIPAL  DIN STATUTUL  ASOCIATIEI “ASINED&NAIART” Targu Mures


     Art. 6. (1) - Membrii Asociatiei “ ASINED&NAIART ” Targu Mures doresc să se asocieze în scop propus, sa organizeaze,sa promoveze şi sa desfăşoare activități proiecte de educație nonformală în România şi în străinătate ce urmăresc pregătirea,formarea şi dezvoltarea continuă a tinerilor şi a adulților la nivel personal şi profesional, în vederea atingerii obiectivelor personale şi profesionale propuse de către aceştia. 

a) - Asociația “ ASINED&NAIART “ promovează valorile care țin de egalitatea de şansă a membrilor comunității şi în acelaşi timp, promovează activități de combatere a excluziunii sociale. Scopul asociației este fara scop patrimonial, cu caracter educativ‐informativ, cultural şi social umanitar.





(2) - Obiectivul ASOCIATIEI “ASINED&NAIART” Targu Mures este:

      Pentru îndeplinirea obiectivelor sale, Asociatia îsi propune realizarea următoarelor activităti: 
realizarea şi editarea de cărți, publicaţii periodice, pliante, afişe, broşuri, bannere, ghiduri, hărţi, pagini web, albume foto, materiale pe suport electronic, programe informatice şi alte materiale informative şi de promovare in cadrul asociatiei pentru tineret si persoane adulte 
iniţierea şi desfăşurarea unor programe atractive şi spectacole, fancluburi utile în domeniul promovării valorilor tineret si pesoanelor adulte.
    Organizarea unor cursuri CURS DE FORMARE PROFESIONALA A ADULTILOR de instruire, calificare şi perfecţionare a personalului adult in calificare in diferite domenii de activitate a acestor cursuri conform legislatiei in vigoare, va permite organizarea, în condițiile legii, orice tip de training (în conformitate cu pregătirea, atât în cadrul institutiei in care se va desfăsura activitatea cât și sub formă de colaboratori externi.
   Organizarea de cursuri de pregătire, seminarii, conferințe, simpozioane, festivaluri, dezbateri publice, precum şi organizarea de manifestații publice, marşuri şi alte activități de sensibilizare
a opiniei publice, potrivit legii; 
    Conceperea, realizarea, promovarea şi desfăşurarea de proiecte de educație nonformală pentru dezvoltarea abilităților tinerilor şi adulților în domeniile:educație financiare şi investiții, comunicare (verbală şi nonverbală), planificarea, replanificarea şi dezvoltarea carierei,coaching, creativitate şi inventivitate, dezvoltarea inteligenței, managementul timpului, motivarea personală şi motivarea angajaților, negociere şi vânzări, branding şi marketing, persuasiune, vorbit în public (public speaking) şi training, dezvoltarea relațiilor interrumane şi toate domeniile care țin de dezvoltarea personală şi profesională şi educație 
nonformală; 
    Conceperea, promovarea şi desfăşurarea de programe educaționale nonformale pentru tineri, în colaborare cu instituții de învățământ (gradinite,şcoli, licee, universități) şi organizații non‐guvernamentale cu interese comune cu ale asociației oferirea de burse de studiu pentru  tineri şi facilitatea accesului acestora la programe de studiu în cadrul instituțiilor de învățământ formal din România şi din străinătate, cât şi în cadrul altor organizații naționale şi internaționale care oferă servicii de educație formală sau nonformală;
    Efectuarea de studii, cercetări, sondaje de opinie şi programe pentru dezvoltarea educației formale şi nonformale a tinerilor şi adulților, în colaborare cu diverse instituții de specialitate:universități, licee, şcoli, inspectorate şcolare, inspectorate de cultură,case de cultură şi alte instituții guvernamentale şi non‐guvernamentale din România şi din străinătate; 
    Facilitatea accesului tinerilor şi a adulților în companii naționale şi internaționale prin programe tip „internship” şi dezvoltarea programelor de formare pentru specialişti în diverse domenii;
    Sprijinirea materială şi socială a tinerilor şi copiilor identificați ca fiind talentați în anumite domenii de activitate, în vederea dezvoltării capacității acestora de a obține performanțe în facilitatea accesului adulților la programe de reconversie profesională cât şi oferirea directa de informații şi pregătire în vederea reconversiei profesionale;
  Organizarea de programe educaționale complexe tip „boot camp” (program complex format din sesiuni de pregătire nonformală, excursii, activități în aer liber şi altele); 
   Realizarea de programe şi campanii de promovare a sănătății, a unui mod de viață echilibrat şi sănătos, a metodelor de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile, combaterea consumului de substanțe halucinogene şi narcotice; 
Incurajarea acțiunilor de cooperare culturală şi implicarea tinerilor şi adulților in activități civice de interes comunitar;
    Cultivarea legăturilor cu alte organizații şi persoane fizice din țară si străinătate cu interese comune cu ale asociației, prin schimburi de experiență, proiecte comune şi delegații reprezentând asociația; 
   Colaborarea cu diverse persoane fizice, autorități locale, alte instituții şi organizații guvernamentale, non‐guvernamentale din țară şi din străinătate, pentru punerea în practică a unor proiecte de interes comun; 
     Reprezentarea intereselor comune ale membrilor asociației pe lângă organismele şi organizațiile naționale şi internaționale.
    Organizarea de cursuri de pregătire, seminarii, conferinte, dezbateri publice, tabere, scoli de vară;
    Organizarea de manifestatii publice si alte activităti de sensibilizare a opiniei publice, potrivit legii; 
Realizarea, editarea si difuzarea de cărti, publicatii periodice, pliante, afise, brosuri, programe informatice si alte materiale informative;  
     Dezvoltarea de programe proprii în regim de parteneriat cu autoritătile publice din strainatate;
   Declararea si formularea actiunilor, cererilor, petitiilor si apărărilor necesare în fata instantelor de judecată competente;

CAP. 6. DREPTURILE SI ÎNDATORIRILE MEMBRILOR ASOCIATIEI

  Art. 13. - Membrii Asociatiei au următoarele drepturi:

        a. să participe la Adunările Generale, să pună în discutie si să ia parte la dezbaterea problemelor care interesează domeniul sau bunul mers al Asociatiei;
        b. să aleaga să fie alesi în organele de conducere ale Asociatiei;
         c. să semnaleze Asociatiei de problemele care privesc scopul si obiectivele Asociatiei, în vederea    promovării si apărării acestora;
        d. să se retragă din Asociatie;
        e. să îsi exprime votul, dacă este cazul;
        f. să facă propuneri privitor la activitatea Asociatiei si folosirea fondurilor strânse si activitatea organelor de conducere;
        g. să primească sprijin moral si asistentă din partea Asociatiei în cazuri exceptionale (boală, accident, incendii, decesul sau boala gravă a unui membru de familie).

  Art. 14. - Membrii Asociatiei au următoarele îndatoriri:

       a). să respecte statutul, regulamentul interior, hotarârile organelor de conducere ale Asociatiei si să dea tot sprijinul pentru îndeplinirea obiectivelor Asociatiei;
       b. să nu aducă prejudicii de ordin moral si material Asociatiei;
       c. să participe la adunările generale si/sau la sedintele , după caz;
       d. să sprijine material si moral Asociatia;
       e. să achite cotizatia semestrială stabilită de Adunarea Generală.

   Art. 15. Membrii fondatori 

     a). -  Membrii fondatori sunt acele persoane care, pe baza unei înțelegeri, au pus în comun şi  fără drept de  restituire contribuția materială, cunoştințele şi aportul lor în muncă pentru  realizarea  unor activități în  interesul constituirii, organizării şi funcționării prezentei asociații. 
     b). - Membrii  fondatori  ai  asociației  sunt  persoanele  fizice  stabilite  în România  care  au  semnat  prezentul  statut la data autentificării, persoane care sunt menționate în actul constitutiv 
al asociației. 
     c). -Membrii fondatori participă la şedințe şi beneficiază de câte un vot în cadrul Adunării Generale.

  Art. 16. (1) -  Membrii Asociatiei nu răspund personal pentru actele sau faptele acesteia. Asociatia singurăra răspunde cu patrimoniul propriu pentru prejudiciile produse tertilor prin actele sau faptele sale.
               (2) - În materie de gestiune,  răspunderea  incumbă membrilor Consiliul Director.

    Art. 17. (1) -Membrii simpatizanți 

a). -  Membrii  simpatizanți  sunt  persoanele  fizice  sau  juridice,  din  România  sau  străinătate,  care prin  activitatea nu impietează asupra imaginii sau reputației asociației  şi care acceptă  drepturile  şi  obligațiile  din  prezentul  statut. Membrii simpatizanți  sunt admişi,  în urma completării  unei  cereri  de  adeziune, de către Consiliul Director.

                  (2). - Membrii simpatizanți au următoarele obligații: 

a) să respecte prevederile statutului asociației şi să acționeze în conformitate cu scopul acesteia; 
b) să contribuie la creşterea prestigiului general al asociației când sunt solicitați; 
c) să  participe  la  lucrările ş conducere ale acesteia şi să păstreze secretul  asupra activităților  şi deciziilor din cadrul asociației;  in  activitățile  asociației  atunci  când  sunt  solicitați  de  către   Director Consiliul      
    Retragerea din asociație ca membru simpatizant se face pe bază de cerere scrisă, aprobată de Consiliul  Director şi ratificată de Adunarea Generală. 
  a) Un membru simpatizant este exclus când: 
  b) săvârşeşte abateri care contravin statutului;  b) nu plăteşte cotizația timp de un an; 
  c) nu efectuează numărul de ore de voluntariat stabilit de Adunarea Generală; 

  d) aduce prejudicii grave imaginii asociației; 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu